Nyheds RSS
Kontakt
Rapportering
Udskriv
English
top
Indtast venligst dit brugernavn og adgangkode.
Glemt din adgangskode?
Print side  Tilføj til favoriter  E-mail side 

Reglerne om opnåelse af et lodsfritagelsesbevis findes i lodslovens, §14, kap. 5 og bekendtgørelse om udstedelse af lodscertifikat og lodsfritagelsesbevis, §15-18 og bilag 1, 3 og 4

Sådan gør du:

• Udfyld ansøgningsskemaet om lodsfritagelsesbevis.

• Vedhæft digitalt foto (digitalt foto i høj opløsning vedhæftes).

• Vedhæft signatur (uploades som fil hvor, underskriften er skrevet tydeligt med sort pen).

• Minimumskravet til antallet af sejladser i de enkelte lodsningsområder fremgår af bilag 3 i bekendtgørelsen.

• Når ansøgningen er godkendt af Søfartsstyrelsen, oprettes en elektronisk profil, som ansøgeren skal benytte til rapportering af sejladshyppighed.

• Hvis ansøgeren ikke har mulighed for at foretage elektronisk rapportering af sejladshyppighed, skal det noteres i ansøgningen under bemærkninger. Søfartsstyrelsen vil herefter sende et skema til rapportering af sejladshyppighed.

• Når ansøgeren har opnået tilstrækkeligt med lokal erfaring, jf. bilag 3, i det ansøgte lodsningsområde, kontaktes Søfartsstyrelsen for at aftale, hvordan egnethedsprøven til lodsfritagelsesbevis skal afholdes.

• Efter bestået egnethedsprøve udsteder Søfartsstyrelsen et lodsfritagelsesbevis.

• Lodsfritagelsesbeviset og faktura sendes i henhold til ansøgningsskemaet til ansøger eller rederiet.

Søfartsstyrelsen     Carl Jacobsens Vej 31     2500 Valby     Tlf: 7219 6000     Fax: 7219 6001           EAN nr: 5798000023000